Terima Kasih, Cikgu!!!

Posted by: Ana Mursyidah in ,

TERIMA KASIH CIKGU!!!

Tiada kata-kata hikmah yang dapat saya lafazkan selain kalimah yang penuh bermakna ini. Tanggal 16 Mei, merupakan hari guru, hari yang pasti diingati oleh semua orang.. Bukan kerana semua orang menjadi guru ataupun pernah menjadi guru tetapi kerana semua orang pernah bersekolah dan menjadi murid, samada sekarang mahupun suatu ketika dulu. Maka, wajarlah semua orang mengingati tarikh tersebut.

Tahun ini, 16 Mei jatuh pada hari Sabtu. Jadi, cuti hujung minggu. Apa yang saya ingin ceritakan bukanlah mengenai sambutan hari guru tetapi mengenai mentor saya, Encik Nor Azman bin Wahab yang begitu baik hati belanja kami semua 21 orang makan.. Makan!! Kalu 'free' siapa yang tak mahu.. Hehe... Kalau diimbas balik, tiap-tiap semester pasti ada saja yang akan mentor kami belanja. Dan tahun ini, beliau belanja kami sekelas makan Pizza!!!

Walaupun dalam keadaan sibuk kerana sambung pengajian buat 'master', namun beliau tetap mencuri dan mencari masa untuk diluangkan bersama menteenya. Ternyata beliau amat menjaga kebajikan kami semua. Sukar rasanya mencari pensyarah yang begitu mengambil berat mengenai pelajarnya. Mungkin ramai tapi sukar untuk ditemui.. Umpama mencari mutiara di balik timbunan kaca.


Sila, sila.. makan jangan tak makan. Jangan malu jangan segan...
Habiskan...


Antara lima orang daripada 21 orang yang hadir...
Sekadar bergambar kenangan...



Apapun, jasamu mentor tidak dapat dibalas dengan apapun. Perjumpaan ini walaupun sekadar makan-makan tapi paling kurang pun ianya dapat mengeratkan hubungan kami semua dan hubungan kami dengan cikgu. Terima kasih, Syukran jazilan, Thank you, Arigato... Buat cikgu Man!!!


p/s: Tak banyak gambar kenangan makan pizza yang saya ada. Huhu... Dilla, nak gambar...

This entry was posted on Sunday, May 17, 2009 and is filed under , . You can leave a response and follow any responses to this entry through the Subscribe to: Post Comments (Atom) .

0 Tukang Komen

Post a Comment