Jom Relakss

Posted by: Ana Mursyidah in ,

LAMPU ISYARAT
Cikgu:
Apakah yang dimaksudkan apabila lampu isyarat bertukar warna hijau?

Arif:
Cepat jalan.

Cikgu:
Bagaimana pula jika lampu isyarat wa
rna hijau sedang berkelip?
Arif: Berjalan sambil berlari.
Cikgu: Kalau lampu isyarat bertukar warna merah?
Arif:
Lihat sama ada di situ ada polis atau tidak, kalau tiada jalan sajalah!


PENULISAN AYAH

Cikgu: Arif, tahap penulisan kamu terlalu lemah. Saya terpaksa beritahu ibu bapa kamu dan suruh mereka belikan buku rujukan untuk kamu.
Arif: Jangan, jangan beritahu ayah saya! Dia akan marah nanti!
Cikgu: Ini tanggungjawab saya, saya perlu beritahu ayah kamu.
Arif: Tapi... semua penulisan saya selama ni, ayah yang tulis!

BERJIMAT
Arif: Ayah, saya dah bantu ayah berjimat.
Ayah: Berjimat apa?
Arif: Berjimat duit buku.

Ayah: Kenapa pula?
Arif: Saya dibuang sekolah.




Buat semua guru-guru, jadilah guru yang terbaik untuk mendidik anak bangsa.
Buat ibu bapa sekalian, jadilah contoh teladan yang baik buat anak-anak.

Dan yang penting, setiap insan perlu menjadi yang terbaik untuk diri sendiri...

Sekian, pesanan dari AJ!!! (",)


This entry was posted on Sunday, December 12, 2010 and is filed under , . You can leave a response and follow any responses to this entry through the Subscribe to: Post Comments (Atom) .

0 Tukang Komen

Post a Comment