Semakin Aku Berfikir Allah Semakin Ada

Posted by: Ana Mursyidah in

Novel Inspirasi bagi Pencari Tuhan (Best Seller)



Sinopsis :

Rayyan, seorang siswa yang meragukan hakikat kewujudan dan kekuasaan Allah. Hingga sempurnalah Rayyan yang dahulunya rajin beribadah, kini enggan solat, puasa mahupun mengaji. Malah Rayyan lebih suka melakukan maksiat.

Dalam satu Forum Kesedaran, Rayyan mempengaruhi orang ramai bahawa Tuhan telah mati merupakan jalan terakhir menuju kedudukan 'Manusia Super'. Rayyan juga menegaskan bahawa Tuhan di bawah kuasa logika manusia merupakan wacana-wacana ilmiah dan falsafah yang sentiasa dipujanya. Ke mana-mana pun Rayyan akan berkata bahawa Allah sama sekali tiada. Bahkan Rayyan tidak percaya mana-mana tuhan.

Dalam masa yang sama, jauh di lubuk hati Rayyan, dia sentiasa gundah dan gelisah. Semakin lama jiwanya terasa makin tidak bahagia. Hatinya teramat kosong. Hidup Rayyan juga dirasakan tidak bermakna. Rayyan merasakan dirinya bukanlah manusia rasional yang sejati.


Pada hakikatnya, Rayyan semakin memikirkan hakikat Allah. Allah semakin dekat dalam hatinya. Allah tidak dapat dinafikan oleh falsafah dan logik apa pun yang selama ini Rayyan agungkan. Sesungguhnya Allah telah telah disematkan dalam hati setiap manusia dan menghadirkan ketenteraman jiwa yang sangat bening.


Akhirnya, Rayyan kembali pada Islam selepas melalui kisah perit bersama Haikal, Ain Nadia dan Aini. Selama ini, Rayyan memperkecilkan bapanya sendiri. Namun ayahnya juga yang mampu menjawab persoalan yang mempertaruhkan keimanannya.


Harga : RM22.90 (Sem. Malaysia), RM24.90 (Sabah & Sarawak)
Pengarang :
Lalu Mohammad Zaenudin

Penerbit :
GLOBAL AKSARA COMMUNICATION

This entry was posted on Sunday, July 26, 2009 and is filed under . You can leave a response and follow any responses to this entry through the Subscribe to: Post Comments (Atom) .

0 Tukang Komen

Post a Comment