Yang Kupinta Selalu

Posted by: Ana Mursyidah in

Redha-Mu padaku yang kupinta...
Redha-Mu padaku yang kupinta...
Ya Allah, Ya Tuhanku
Tidak kira apa berlaku padaku
Miskin atau kaya, sakit atau sehat
Yang penting adalah redha-Mu, redha-Mu
Redha-Mu, redha-Mu, redha-Mu

Redha-Mu padaku amat mahal sekali...
Redha-Mu padaku amat mahal sekali...
Sebab itu aku meminta selalu....
Jika redha-Mu Kau beri padaku
Sekalipun seluruh dunia menghinaku
Aku tak peduli

Walau aku miskin, kurasa bahagia
Apalah ertinya aku kaya
Jika Engkau murka apalah ertinya ada nama
Jika Engkau murka
Jika Engkau murka segalanya tiada
Jika Engkau murka segalanya tiada
Sungguh mahal redha-Mu
Tuhanku...

Tuhanku, tuhanku, tuhanku....
Berilah keredhaan-Mu
Berilah padaku selalu
Kerana itulah aku beramal
Bukan kerana pahala
Bukan kerana fathilat
Bukan juga kerana surga

Tapi inginkan redha-Mu
Untuk keselamatan diriku
Tapi inginkan redha-Mu
Untuk keselamatan diriku
Redha-Mu padaku yang kupinta...
Redha-Mu padaku yang kupinta...
Redha-Mu padaku yang kupinta...
(yang kupinta selalu)


Sahabat...dalam mengharungi hidup ini..kerap kali kita lupa hakikat sebenar hidup...oleh yang demikian..lapangkan masa untuk kita berfikir sejauh mana diri kita berpijak di alam nyata dalam meraih redha-NYA...
WASSALAM..


This entry was posted on Wednesday, December 24, 2008 and is filed under . You can leave a response and follow any responses to this entry through the Subscribe to: Post Comments (Atom) .

0 Tukang Komen

Post a Comment