Imtihan...

Posted by: Ana Mursyidah in

Assalamualaikum w.b.t...
Salam Ukhuwah dan Salam Perjuangan...

Tika dan saat ini, sudah semestinya sahabat-sahabat semua sedang bertungkus-lumus mempersiapkan diri untuk menghadapi exam yang akan menjelang. Ada yang study, dan tentunya ada yang masih bertanyakan soalan spot. Huhu...

Begitu juga dengan diri ini. Study smart dan cuba untuk mendapatkan keputusan yang terbaik untuk semester ini. Pesanan mak disematkan dalam hati.

Buat semua sahabat-sahabat PISMP sem2 especially PK5, akak-akak PISMP sem4, sem6 dan sem8, adik-adik PPISMP sem1 dan sem3, semua sahabat-sahabat se'IPG' dan sahabat-sahabat di seluruh IPT dan yang berada di 'overseas'... Bittaufik wan najah fil imtihan...




Pagi tadi, saya dikejutkan dengan satu SMS daripada salah seorang sahabat saya yang berada di UDM.

"Slm shbt2, skdr mkluman tok shbt2, shbt kte ____ skt tulang n kerap msuk hsptal je skang..jd sme2lah kte sntiasa btye kbo n mendoakan kshtn beliau dlm menempuh imtihn dunia ini... Sbarkn.."

Astaghfirullah... Saya agak terkejut dengan berita ini. Saya sangkakan beliau semakin sembuh setelah 'operation' tempoh hari. Masyaallah, nampak sangat sekarang saya amat jarang 'contact' sahabat-sahabat saya lantaran kesibukan dan kekangan yang dihadapi.

Teringat saya pada kata-kata salah seorang sahabat saya:
"walau saya sibuk mana pun, saya akan cari jugak masa untuk sahabat2 saya, walaupun masing-masing duk jauh. Saya akan cuba jugak sms ke, 'call' ke..."

Hebatnya ukhuwah sahabat saya ini. Bilakah saya akan menjadi sepertinya???



Ya Allah, apapun, sembuhkanlah sahabatku. Berikanlah peluang padanya untuk meneruskan perjuangan dakwah yang belum selesai ini... Dan tabahkanlah hatinya dalam menempuh ujian di dunia ini...

This entry was posted on Saturday, November 07, 2009 and is filed under . You can leave a response and follow any responses to this entry through the Subscribe to: Post Comments (Atom) .

0 Tukang Komen

Post a Comment