Rehlah dan Jamuan Akhir Tahun JK BISA 2009

Posted by: Ana Mursyidah in ,

Pada 27 Oktober 2009 yang lalu, JK BISA 2009 telah mengadakan Rehlah dan Jamuan Akhir Tahun yang bertempat di BISA. Biro TUGAS-Tugas Khas telah diberi amanah untuk melaksanakan dan menjayakan program ini.

Pada sebelah petang, semua JK BISA dikehendaki berkumpul di perkarangan BISA setelah selesai solat Asar dan membaca al-Ma'thurat secara berjemaah. Kami semua dikehendaki menyertai sedikit aktiviti yang dikendalikan oleh biro TTK ini dan penyertaan adalah mengikut biro. Tujuannya, untuk mengeratkan ukhuwah sesama JK BISA 2009 selain penghargaan kepada semua JK BISA yang telah bertungkus-lumus melaksanakan tugas dan amanah sepanjang tahun ini.


Bacaan al-Ma'thurat selepas solat Asar berjemaah


Taklimat permainan dari Naib Pengerusi TTK, Nadirah Mohd Basir


Aktiviti 1 : Serasi Bersama
Nak uji ukhuwah sesama JK BISA nih...



Aktiviti 2 : Wacana
Camne dengan kepekaan JK BISA nih..


Aktiviti 3 : Tongkat Si Buta
Ni pulak uji ukhuwah+kerjasama+kepekaan.. Lagi mantopp!!



Pada sebelah malamnya, berlangsungnya majlis jamuan yang rasmi dengan kehadiran tiga orang pensyarah iaitu Ustaz Puad Johar (hard core BISA), Ustaz Mat Nawi bin Mat Jusoh dan Ustaz Ariffin Hj. Salleh. Majlis dirasmikan oleh Ustaz Mat Nawi selepas ucapan oleh Pengerusi BISA saudari Norzarina Kamarudin. Kemudian, keputusan permainan diumumkan memperlihatkan Biro Ekonomi sebagai juara dan Biro Kegiatan Luar sebagai Naib Johan manakala Biro Usrah & Tarbiyyah berjaya merangkul tempat ketiga.


Ucapan oleh Ustaz Mat Nawi selaku penasihat JK BISA


JK BISA yang khusyuk mendengar ucapan dari Ustaz Mat Nawi...


Johan : Biro Ekonomi yang dipengerusikan oleh Siti Sarah Yusoff


Masa yang ditunggu-tunggu...
Makannnn.... Hehe..



Moga objektif yang ingin dicapai oleh pihak penganjur mencapai sasarannya. Lagi pula, mungkin ini adalah aktiviti terakhir untuk JK BISA sesi 2009. MPPJB akan berlangsung tak lama lagi. Maknanya tampuk pimpinan JK BISA akan berubah. Moga yang mendatang akan lebih mantap, Insyaallah...



P/S: Biro2 lain jangan sedih. Kalah menang bukan ukuran. Yang penting UKHUWAH dan KERJASAMA... No. 7 pun dapat hadiah gak kan...Hehe..

This entry was posted on Tuesday, November 03, 2009 and is filed under , . You can leave a response and follow any responses to this entry through the Subscribe to: Post Comments (Atom) .

0 Tukang Komen

Post a Comment