Tag Mujahidah

Posted by: Ana Mursyidah in

Bismillah walhamdulillah..
Assalamualaikum warahmatullahi wabarakatuh...

Ini kali pertama saya di'tag', oleh senior se
ndiri pulak tu. Huhu... Malu pulak kat kak dyana. Segan pun ada (hmm, malu dan segan tu bukan sama ek? hihi). Apepun saya cuba jugak jawab, semampu saya...


1) Apakan nama blog anda sekarang dan kenapa anda memilih nama itu?
AYUNAN KALAM DI PERBATASAN BICARA. Sebab semua 'entry' yang di'post'kan mengenai apa yang saya ingin bicarakan dan kongsi dengan kawan-kawan, especially sahabat-sahabat SHAMS yang sekarang ni bertebaran di muka Bumi ALLAH ni. Lagipun, ayat ni pernah diabadikan dalam kad yang pernah diberikan oleh salah seorang sahabat pada semua akhowatnya termasuklah saya. Hehe...

2) Apakah link blog anda sekarang dan bagaimana boleh timbul idea untuk menamakannya seperti itu?
http://www.amaljihad.blogspot.com - Saya sendiri pun tak pasti kenapa. Masa first time create blog ni (lebih kurang pada jam 3.00 pagi 30 Ogos 2008), tak nak lar letak nama sendiri. Nak buat nama lain, biar orang tak kenal siapa saya (kononnyer lar). Dan secara tiba-tiba je idea untuk letakkan nama amaljihad ni muncul. Dan, tadaa!!! Inilah hasil idea yang keluar pada waktu pagi.

3) Apakah method penulisan dalam blog anda?
Method penulisan... hmm, macam yang anda semua tengok, macam-macam perkongsian. Ada cerpen, ada tazkirah & peringatan dan yang paling banyak, coretan pasal diri sendiri. Lebih kurang macam diari jugak lar. At least, boleh buat kenangan masa tua nanti.

4) Pernah terasa nak hapuskan blog anda?
Dulu pernah lar jugak. Sebabnya tukar templete, then, banyak link2 dan gadget2 yang hilang. Waa!!! sedih tul. Tapi sabar je lar. Sekarang dah sayang sangat kat amaljihad.blogspot.

5) Apakah pendapat anda mengenai blog kepada pemilik blog yang yang TAG anda ini?
Hehe...Saya jumpa blog kak dyana pun lepas tengok link2 kat blog senior lain. Then jumpa. Baru sangat lar jumpa blog dia ni. So, takde komen sangat. Anyway, banyak jugak lar yang saya dapat tau perkembangan akak-akak senior dulu. Yang pasti, nanti kalau buat walimah, jangan lupa jemput. Hihi...

6) Senaraikan 5 orang yang akan anda TAG...
Kak Sal (mataairsyurgaku)
Kak Zarina (imannurbalqis)
Izzati Asri
Aminatul Rashidah
Zamarita

This entry was posted on Saturday, April 18, 2009 and is filed under . You can leave a response and follow any responses to this entry through the Subscribe to: Post Comments (Atom) .

2 Tukang Komen

AYUNAN KALAM DI PERBATASAN BICARA..mmg menarik tu..da lama nk tny..tp slalu lpe..da tjwb da ni..hehe

tau dah isi hati serikandi mujahidah sebenarnya..
Hehe. Koya sket...

Post a Comment